HAMİLELİKTE NASIL FİT KALINIR?

HAMİLELİKTE NASIL FİT KALINIR?

Paylaş

Seyahat yazarı ve Instagram fenomeni Zeynep Zor hamilelik dönemini nasıl fazla kilo almadan geçirebileceğinizi ve fit kalma sırlarını anlatıyor.

NASIL OLSA DOĞUMDAN SONRA VERİRİM DEMEYİN

Hamilelik herkesin tahmin edebileceği gibi her kadının kendini en şımarttığı dönemlerden biridir. Sırf kendimizi şımartmamız değil, eşimiz ve ailemiz dahil olmak üzere herkesin üzerimize titrediği bir dönemdir. Fakat ne yazık ki nasılsa hamileyim, istediğimi yer içerim, nasılsa doğumdan sonra kilolarımı veririm gibi söylemlerle kendimizi avutup sonrasında üstümüzde kalan fazla kilolardan yakınıyoruz. Hatta lohusa depresyonuna kadar sürüp giden bir maceranın içinde buluyoruz kendimizi. Halbuki bunları yaşamaya hiç gerek yok.

YEDİKLERİNİZİN HEPSİ BEBEĞİNİZE GİTMİYOR

Öncelikle ne kadar fazla yersem bebeğime o kadar faydası olur, bugün çok yedim, yarın az yerim gibi düşüncelerden kendimizi arındırmalıyız. Siz ne kadar çok yerseniz yiyin bebeğinizin ihtiyacı yediğinizin dörtte ikisi kadar bile olmayacaktır.

PASTORİZE OLMAYAN ÜRÜNLERİ TÜKETMEYİN

Hamilelikte en önemli besinler omega 3 kaynağı balık, protein ve süt ürünleridir. Uzman doktorlar günde 3 porsiyon süt veya süt ürünü tavsiye ediyorlar. Ben hamileliğim boyunca günde en az 3 bardak süt içiyordum. Bebek için oldukça faydalı. Tabii ki tercihimi günlük sütten yana kullanıyorum. Sizlere de mutlaka tavsiye ederim. Çünkü son kullanma tarihi uzun olan ürünlerin içerisinde genelde fazla miktarda koruyucular oluyor. Bunlar da maalesef hiç organik ve sağlıklı değil. Organik demişken, ambalajlı, renklendiricili, jelatinli vb maddeleri içeren hiçbir gıdayı tüketmedim. Sizler de mutlaka organik ürünler seçmeye gayret gösterin derim. Süt, meyve suyu, peynir gibi süt ve süt ürünlerinin ise pastorize olduğundan emin olmadan sakın tüketmeyin. Bende alışkanlık haline geldi bile! Bir restorana gidip ayran siparişi verdiğimde bile hemen patorize mi değil mi diye kontrol eder oldum. Pastorize olmayan ürünlerde oluşabilecek bakteriler hamilelikte düşüklere bile sebep olabiliyor. Aman dikkat!

AZ PİŞMİŞ YUMURTA YASAK

En önemli bir diğer besin ise tabii ki yumurta. Ah bir de az pişmiş sahanda yumurtaya ekmeğimizi bandırabilsek. Ama maalesef yumurtamızı da çok iyi pişmiş şekilde yememiz gerekecek. Annelik fedakarlıktır diye boşuna söylemiyorlar 🙂

Eğer yumurtanız iyi pişmemiş ise içindeki Salmonella bakterisi bebeğe plasentadan kolayca geçebiliyor ve maalesef kötü sonuçlar doğurabiliyor.

GÜNDE EN FAZLA BİR KAHVE

 

Kahve konusu da hala tartışılan konular arasında. Açıkçası ben kafeinin bebeği agresifleştirdiğini bildiğim için ilk 6 ay boyunca tüketmedim. 7. ayımdan itibaren bol sütlü, kafeinsiz kahve içmeye başladım. Yinede çok tüketmeden günde en fazla 1 kez içtim. Son zamanlarda ise türk kahvesinin beyin gelişiminde iyi bir rol oynadığı, günde 1 tanenin içilebileceği söyleniyor. Yinede kafanızda soru işaretleriniz varsa doktorunuza da bu konuda danışabilirsiniz.

MUTLAKA ARA ÖĞÜN YAPIN

  

Kısaca günlük besin alımınızı üç ana öğüne bölmek yerine mutlaka ara öğünlerle gününüzü tamamlamalısınız. Mesela sabah kahvaltısı sonrasında bir bardak muzlu süt, öğlen yemeği sonrasında bir avuç kuruyemiş veya meyve ve son olarak da geç vakite kalmadan akşam yemeği yiyebilirsiniz.

Eğer beslenmeniz düzenli bir şekilde seyrederse kilo alımınız da aynı oranda düzenli ilerleyecektir. Canınızın çektiği tatlılar, yağlı yemekler mutlaka olacaktır ama bir porsiyonu tamamen bitirip ardından ikinciyi söylemeniz gerekmez. Hele ki şeker ve tuz çok tüketiyorsanız mutlaka erkenden önlem almalısınız. Hamilelik şekeri bebek için de sizin için de çok tehlikeli bir durum. Tuz da aynı şekilde ödemlerin, şişkinliklerin baş düşmanı diyebilirim.

GÜNDE 1 SAAT YÜRÜYÜŞ 

Beslenmenin yanı sıra metabolizmanız, kaslarınız ve genel anlamda sağlınız için yürüyüş çok önemli bir etken. Eğer doktorunuzun da izni varsa günde en az 1 saat mutlaka yürüyüş yapmalısınız. Hatta bunun yanı sıra hamile pilatesi veya hamile yogası yapma imkanınız varsa fit bir hamile olmamanız için hiçbir sebebiniz kalmaz!

YOGA VE PİLATES DOĞUMU KOLAYLAŞTIRIYOR

Eğer imkanınız yoksa evde de kolaylıkla uygulayabileceğiniz birçok hareket mevcut. İnternetten kolayca ulaşabilirsiniz. Pilates ve yoga pelvisinizi güçlendirdiği ve vücudunuzdaki bütün kasları harekete geçirdiği için özellikle normal doğum yapmak isteyen bayanlara çok büyük fayda sağlıyor.

Zeynep Zor

Eğer çalışan bir bayansanız gün içerisinde çok uzun süre ayakta kalmamanızı hatta mümkünse ayaklarınızı ara sıra da olsa uzatarak oturmanızı tavsiye ederim. Masa başı bir işiniz varsa da kısa kısa yürüyüşler yapıp kan dolaşımınızı hareketlendirmelisiniz.

Günlük sebze, meyve, omega 3 ve proteinlerinizi tüketip spor yaptığınız zaman kendinizi hem ruhen hem fiziken çok iyi hissedeceksiniz. En güzel döneminizi en güzel görünümünüzle tamamladığınızda, fit ve sağlıklı bir anne olarak eminim kendinizle gurur duyacaksınız! 🙂

Yayın tarihi: 13.06.2017

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir